Startujete podnikání? 3 tipy na webové stránky do začátku

Webové stránky jsou při startu podnikání standard. Vzbuzují důvěru k neznámé značce, informují o detailech služby či produktů, eventuelně jen obsahují telefonní číslo. Můžete to zvládnout sami, nebo si na to pořídíte pomocníka. Obojí má své výhody i nevýhody. Co je vhodné promyslet si před budováním nového webu?

Spolupráce začínajícího podnikatele a specialistů na tvorbu webu je důležitá. Foto: Free-Photos/Pixabay
Spolupráce začínajícího podnikatele a specialistů na tvorbu webu je důležitá. Foto: Free-Photos/Pixabay

První schůzku se specialistou na weby nenechávejte náhodě

I když si necháte web vytvořit od odborníka, bude na vás mít několik otázek, jejichž odpovědi jsou jen na vás. Tvorba webových stránek koresponduje s vaším byznys plánem a vizemi, odráží vaše podnikání. Než začnete spolupracovat s freelancerem (programátor, kodér, grafik, ideálně vše dohromady), menší firmou nebo větší webovou agenturou, ohlídejte si 3 základní věci: CO, JAK, KOLIK. V následujících 3 krocích jsme pro vás sepsali, na co se při schůzce se specialistou připravit a na co se ptát. 

1. CO má být na stránkách

Mají vaše stránky prodávat produkty, upozorňovat na vaše služby, nebo vhodně reprezentovat vaše jméno či značku firmy? To je základní úvaha, nad kterou byste se měli při sepisování požadavků pro nový web zamyslet. Co je cílem webu? 

Není od věci ukázat na úvodní schůzce také to, co se vám graficky i technicky líbí. Specialista se pak pokusí daný prvek do webu zakomponovat, případně vám ho rovnou rozmluví, pokud to není podle jeho zkušeností dobré řešení.

Webové stránky nejsou jen grafické prvky, je zapotřebí i obsah – texty a fotografie či ilustrace. Zajistíte si kvalitní obsah sami? A jak to bude s dodáváním nových informací na web? Budete v administraci zadávat novinky vy?

2. JAK udělat web co nejfunkčnější

Aby se naplnila vaše očekávání a úsilí spojené s tvorbou webu nebylo zbytečné, existuje mnoho postupů a technických řešení, které z vašeho webu udělají pěknou online vlajkovou loď vaší značky. Pokud nevíte, co je SEO, linkbuilding, anchor text, captcha, konverze, landing page a další pojmy, nezoufejte, s těmi vám zkušení webmasteři poradí. Jaké požadavky byste na web měli mít? Když web hezky vypadá a obsahuje zajímavý text či fotky, ještě nemáte vyhráno. Zajímejte se při debatě s vaším webmasterem i o technické záležitosti, jako je rychlost načítání, zabezpečení nebo optimalizace pro vyhledávače. Možná byste se divili, že to, co není vidět, je v tomto případě někdy důležitější než nablýskaný exteriér.

3. KOLIK peněz stojí tvorba webových stránek

Pokud si vezmete na tvorbu webu specialistu, nebo dokonce celou firmu, musíte počítat s tím, že to nebude za lidovku, což bychom ze zkušenosti řekli o webu za cca 5 000 až 10 000 korun. Nic proti extrémně levným řešením, ale připravte se na vaše velké zapojení a nejistý výsledek. Neshazujeme levné webové stránky, ale peníze odrážejí čas strávený na vašem webu. Buď si ho odpracujete vy, nebo to udělá někdo jiný. Cenu hodiny freelancera počítejte přibližně 300 až 1000 korun za hodinu práce. 

Na webech některých dodavatelů webových řešení alespoň orientační částku nebo cenu „již od“ najdete. Na stránkách firmy 2Rsolutions najdete informaci, že jejich weby startují na částce 35 000 korun. Nejen u této firmy je ale velmi důležité sestavení požadavků klienta, podle nichž lze lépe sestavit cena. 

Na podobné téma

K získání správné banky pro váš business musíte nejdříve poznat vlastní firmu

Daňové přiznání: Pro OSVČ velmi aktuální téma

Jste na ÚP a nedaří se vám najít práci na HPP? Začněte podnikat

Farmářka roku v ekozemědělství dosáhla nejvyšších met