Úvod do marketingového slangu pro začátečníky

24. 6. 2020 | Petra Němcová
Rubrika: WWW | Doba čtení: 2 minuty

Jako každá skupina lidí, tak i markeťáci mají své vlastní výrazy, které mohou pro lidi mimo obor znamenat úplně novou řeč. Každý začínající podnikatel by však měl mít alespoň základní podvědomí o tom, co a jak v marketingu funguje a neměl by ho podcenit. Pojďte se s námi podívat na základní pojmy v marketingu a marketingové komunikace.

zdroj: pixabay.com
zdroj: pixabay.com

Snad nejskloňovanější věcí ve světě marketingu je marketingový mix, tzv. „4P“ – product, price, place, promotion. Na všech těchto čtyřech věcí záleží, zda bude váš produkt na trhu úspěšný či nikoliv. Pojďme se společně na všechny čtyři P podívat.

Product

Produkt je to, co prodáváte. Může se jednat o hmotnou movitou věc, ale i o službu. Každý produkt má své jádro – podstatu celého výrobku, která přináší kupujícímu užitek, který očekává. Vlastní produkt je poté to, co kupujeme a je obsahem výrobku, tedy značka, design obalu nebo kvalita. Další stupeň je rozšířený produkt. Jedná se o výhody, které poskytujeme oproti konkurenci. Může se jednat o vlastní servis nebo třeba prodlouženou záruční dobu.

Price

Velmi důležitou součástí je „druhé P“. Tedy price neboli cena. Cena je jediné P, které nám generuje zisk. Je poměrně snadno ovlivnitelné a výsledky mohou být znát okamžitě. Bez financí je podnikání opravdu těžké. Pokud vás na téma financí, ať už investic, bankovních společností nebo například obchodování s kryptoměnami zajímá víc, navštivte web Moneyo.cz.

Place

Neboli distribuce. Jak svůj produkt dostanu k lidem? Kde si ho mohou pořídit a jaké je jeho dostupnost? Existují dva základní typy distribučních cest. Jedná se o přímou a nepřímou. Při přímé jde výrobek od výrobce rovnou k zákazníkovi. Při nepřímé se mezi výrobcem a zákazníkem nachází jeden či více distribučních článků. Distribučním článkem rozumíme maloobchod, velkoobchod a další.

Promotion

Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu. Tak zní snad nejznámější citát Henryho Forda. Promotion má za úkol představit produkt zákazníkovi a komunikovat s ním. Snad každá firma má svého marketingového specialistu, snaží si budovat svou značku a přilákat co nejvíce nových zákazníků. Existuje spousta možností, jak dříve zmíněných bodů dosáhnout. Od podpory prodeje, přes public relations až po reklamu. Existují však i méně známé a častěji mnohem účinnější formy propagace a komunikace se zákazníky.

Jedním z těchto prostředků je například Affiliate marketing. Různé společnosti – ať už bankovní či nikoli – často nabízí možnost přivýdělku pouze za pomoci sdílení produktů na vlastních stránkách. Z pravidla platí, že čím více klientů a zákazníků přijde ke službě či výrobku z vaší stránky, tím více vyděláte. Cílem je tedy co nejvíce „hýčkat“ vlastní stránku a nalákat na ni co nejvíce potencionálních klientů. I když se to možná nezdá, tak tato práce je minimálně ze začátku velmi náročná. Výhodou však je, že můžete pracovat odkudkoliv a kdykoliv. Pro začínající podnikatele může být propojení s dalšími stránkami skvělou příležitostí, jak se zviditelnit a jak se dostat do podvědomí lidí. Pokud chcete s touto formou marketingu začít, existuje spousta serverů, které vám mohou pomoci. Moneyo.cz přináší jednoduchý souhrn s tipy, pro začínající affiliate markeťáky.

Na podobné téma

TIP NA WEB: Mladiinfo.cz

Úvod do marketingového slangu pro začátečníky

TIP NA WEB: EU Careers

Tip na pracovní web: HitPráce.cz