Práce v reklamní agentuře? Je to fofr!

20. 1. 2016 | Marie Šotkovská
Rubrika: Zaměstnání, Práce | Doba čtení: 2 minuty

Jste-li komunikativní, flexibilní, otevření novým myšlenkám a zoufale toužíte se podílet na kampaních pro významné klienty, bude vám nejspíš vyhovovat práce v reklamě. Pokud se přidáte do týmu nějaké zavedenější reklamní agentury, můžete se těšit na zajímavé projekty a neobvyklé výzvy. Ve vrtkavém prostředí reklamního světa je ale jedna věc jistá: ve čtyři hodiny odpoledne doma určitě nebudete.

reklamní agentura, práce v reklamě, reklamka
reklamní agentura, práce v reklamě, reklamka

Jak se ale do takové agentury dostat?

Buď máte štěstí a dobré známé, kteří vás doporučí, pak už je to ale jen na vás a musíte se předvést. Nebo máte i bez zkušeností tolik talentu, že je váš budoucí zaměstnavatel přesvědčen, že jste to zrovna vy, koho musí mít v týmu. Anebo, a to je štěstí největší, je šéf agentury natolik osvícený, že vám prostě dá šanci. Kombinací všech tří faktorů jsem se dostala k pozici account manager, česky řečeno obchodník.

Nedělejte si ale žádné iluze. Nebudete stát s kolegy nad rozpracovanými návrhy televizních reklam a billboardů ve slušivých svetrech, jak to můžete vidět na mnohých propagačních fotkách. Naopak! Věčně honíte termíny, vztekáte se nad grafickými návrhy, které vám sice přijdou dobré, ale alespoň jednomu z dvojice klient-šéf ne, takže neustále předěláváte a posíláte mezi klientem, šéfem a grafickým oddělením. Pokoušíte se vyplodit instantní myšlenky takzvaně „na povel“ a jako na potvoru vás nic kromě úvah o své vlastní neschopnosti nenapadá.

Kdo pracuje v reklamě?

Pro lidi, kteří v reklamních agenturách pracují, je to ale vítaný adrenalin. Najdete tam samozřejmě různé typy – od zasmušilých introvertů (často geniální ploditelé nosných myšlenek) po usměvavé extroverty (milovaní mezi klienty a dodavateli). Ti klíčoví ale mají jednu věc společnou: oddanost své práci, která je patrná z·ochoty pracovat na projektu do 3 hodin do rána, když povinnost zavolá. Odměnou jim je potom nejen uznání šéfa (pokud je dobrý), ale když se zadaří a projekt je vybrán, tak také společnost významných lidí a umělců, které si ve svém projektu navrhli.

Měla jsem a mám možnost se osobně potkat s významnými zpěváky a kapelami či herci, které obléhaly zástupy fanoušků žádajících o podpis a fotku, ochutnat vynikající vína a pochoutky a zúčastnit se těch „nejhustějších“ českých festivalů. Nejlepší na tom je, že skladbu účinkujících si můžu po konzultaci s klientem tvořit sama. Využívám k tomu jen svou fantazii, čerpám zkušenosti od těch nejlepších v oboru a hlavně – neskutečně mě to baví. Je to sice fofr a máloco předem vypočítáte, ale proč ne? Improvizace je přeci mnohem zábavnější!

Na podobné téma

Jak najít práci jinak než přes inzeráty

Praxe je základ života žurnalisty

Kam se vrhnout ze socpedu – část třetí

Jak se pracuje v McDonaldu