Práce v reklamní agentuře? Je to fofr!

20. 1. 2016 | Marie Šotkovská
Rubrika: Zaměstnání, Práce | Doba čtení: 2 minuty

Jste-li komunikativní, flexibilní, otevření novým myšlenkám a zoufale toužíte se podílet na kampaních pro významné klienty, bude vám nejspíš vyhovovat práce v reklamě. Pokud se přidáte do týmu nějaké zavedenější reklamní agentury, můžete se těšit na zajímavé projekty a neobvyklé výzvy. Ve vrtkavém prostředí reklamního světa je ale jedna věc jistá: ve čtyři hodiny odpoledne doma určitě nebudete.

reklamní agentura, práce v reklamě, reklamka
reklamní agentura, práce v reklamě, reklamka

Jak se ale do takové agentury dostat?

Buď máte štěstí a dobré známé, kteří vás doporučí, pak už je to ale jen na vás a musíte se předvést. Nebo máte i bez zkušeností tolik talentu, že je váš budoucí zaměstnavatel přesvědčen, že jste to zrovna vy, koho musí mít v týmu. Anebo, a to je štěstí největší, je šéf agentury natolik osvícený, že vám prostě dá šanci. Kombinací všech tří faktorů jsem se dostala k pozici account manager, česky řečeno obchodník.

Nedělejte si ale žádné iluze. Nebudete stát s kolegy nad rozpracovanými návrhy televizních reklam a billboardů ve slušivých svetrech, jak to můžete vidět na mnohých propagačních fotkách. Naopak! Věčně honíte termíny, vztekáte se nad grafickými návrhy, které vám sice přijdou dobré, ale alespoň jednomu z dvojice klient-šéf ne, takže neustále předěláváte a posíláte mezi klientem, šéfem a grafickým oddělením. Pokoušíte se vyplodit instantní myšlenky takzvaně „na povel“ a jako na potvoru vás nic kromě úvah o své vlastní neschopnosti nenapadá.

Kdo pracuje v reklamě?

Pro lidi, kteří v reklamních agenturách pracují, je to ale vítaný adrenalin. Najdete tam samozřejmě různé typy – od zasmušilých introvertů (často geniální ploditelé nosných myšlenek) po usměvavé extroverty (milovaní mezi klienty a dodavateli). Ti klíčoví ale mají jednu věc společnou: oddanost své práci, která je patrná z·ochoty pracovat na projektu do 3 hodin do rána, když povinnost zavolá. Odměnou jim je potom nejen uznání šéfa (pokud je dobrý), ale když se zadaří a projekt je vybrán, tak také společnost významných lidí a umělců, které si ve svém projektu navrhli.

Měla jsem a mám možnost se osobně potkat s významnými zpěváky a kapelami či herci, které obléhaly zástupy fanoušků žádajících o podpis a fotku, ochutnat vynikající vína a pochoutky a zúčastnit se těch „nejhustějších“ českých festivalů. Nejlepší na tom je, že skladbu účinkujících si můžu po konzultaci s klientem tvořit sama. Využívám k tomu jen svou fantazii, čerpám zkušenosti od těch nejlepších v oboru a hlavně – neskutečně mě to baví. Je to sice fofr a máloco předem vypočítáte, ale proč ne? Improvizace je přeci mnohem zábavnější!

Na podobné téma

Jak najít práci jinak než přes inzeráty

Hosteska na veletrhu: slušné peníze i puchýře

Z operátora v call centru až k vedoucím pozicím

Farmářka roku v ekozemědělství dosáhla nejvyšších met