Může mít osobní profil na sociální síti vliv na získání zaměstnání?

V současné době je zcela běžné, že personalisté firem na sociálních sítích prohlížejí osobní profily uchazečů o zaměstnání. Tímto novým způsobem sebeprezentace máte možnost dostat personalistu na svou stranu, a získat tak vytouženou práci. Vyplatí se ovšem na osobním profilu zapracovat. A věřte, že Facebook není jediná sociální síť.

zdroj: pixabay.com
zdroj: pixabay.com

Pokud si chcete nyní nebo do budoucna najít práci odpovídající vašemu vzdělání a schopnostem, vyplatí se vám na sociální síti založit si svůj profesní profil, anebo zkvalitnit alespoň svůj osobní profil.

Profily na sociálních sítích totiž s oblibou využívají personalisté firem. O kandidátech na určitou pozici přes jejich profil na internetu často rychle najdou spoustu informací – nejen to, co o sobě uchazeč sám napíše, ale i doporučení či hodnocení od bývalých spolupracovníků a nadřízených.

Personalisty také zajímá, do jakých skupin se potenciální zaměstnanec řadí, zda a jakým způsobem se zapojuje do diskuse, jestli často střídá práci atd. To, jak se člověk na sociální síti prezentuje, proto může ovlivnit názor budoucího zaměstnavatele ještě dříve, než se s·kandidátem na určitou pozici setká osobně během přijímacího pohovoru.

LinkedIn, Facebook, Twitter, Instargram

Z· výzkumu společnosti Jobvite, specialisty na HR software, vyplynulo, že lidé hledající aktivně zaměstnání mají větší šanci jej získat, jestliže budou disponovat solidním a důvěryhodným profilem na některé ze sociálních sítí V celosvětovém měřítku využívá při hledání zaměstnanců zhruba osmdesát procent společností pracovní sociální síť LinkedIn, padesát procent společností Facebook a čtyřicet pět procent společností Twitter.

Na svém osobním, popř. profesním profilu na sociální síti určitě uvádějte svou současnou pracovní pozici a název zaměstnavatele. S významem pro budoucí kariéru uveďte i bývalé pracovní pozice, kterými se můžete pochlubit. Samozřejmě nezapomeňte ani na absolvované školy a specifikaci vašich schopností, dovedností, ale i zájmů a koníčků. A samozřejmě s rozvahou diskutujte s těmi „správnými“ uživateli a v těch „správných“ skupinách. Další sociální sítí, která může sloužit personalistům je Instagram.

Sekundární zdroj informací

V rámci České republiky vám asi nejlépe poslouží pracovní sociální síť LinkendIn (www.linkedin.com), v tuzemsku má zhruba dvě stě tisíc uživatelů – zpravidla jde o mladší lidi s vyšším vzděláním, podnikatele, manažery či specialisty.

Sociální sítě však nejsou v českém prostředí primárním zdrojem pro nábor pracovní síly. Personalisté českých firem je využívají v kombinaci s dalšími zdroji, jako jsou třeba životopisy na pracovních serverech.

Profesní profil na LinkedIn

Díky profesními profilu na síti LinkedIn se můžete představit lidem či profesním a zájmovým skupinám, se kterými byste se chtěli stýkat. Můžete dále komunikovat v odborných skupinách, a tím pádem získávat novinky a případně i pracovní nabídky ze svého oboru. Na této síti si lze také vyhlédnout nového zaměstnavatele nebo zjistit informace o společnosti, kde byste chtěli pracovat.

V čem dále spočívají výhody vlastního profesního profilu na této sociální síti? Na svém profilu totiž můžete také zveřejnit reference a doporučení od vašich kolegů či nadřízených, kteří na LinkedInu mohou – s·vaším souhlasem – hodnotit vaši práci, ale i dovednosti a schopnosti.

Na podobné téma

Soft skills: stručný exkurz do širokého pojmu

Jak napsat motivační dopis

PERSONÁLNÍ AGENTURY v Brně

Stáž odhaluje požadavky pracovního trhu