Jak se chovat u přijímacího pohovoru II.

11. 1. 2011 | Alena Klimková
Rubrika: Rady, Personální rady | Doba čtení: 2 minuty

Jakým způsobem by se měl uchazeč chovat během přijímacího pohovoru, jak by měl jednat s firemním personalistou a jakým dojmem by na něj měl zapůsobit už jsme psali. V článku byla řeč o potlačení nervozity, o důležitosti úvodního srdečného pozdravu a také o tom, jakou zásadní roli během pohovoru hraje řeč těla. V následujících řádcích uvádíme další postřehy, které všem, kteří se chystají na vstupní pohovor, jistě přijdou vhod.

pohovor, chování, etiketa, nonverbální
pohovor, chování, etiketa, nonverbální

4. Reagujte

Snažte se odpovídat kompletně, ale ne neuspořádaně na všechny otázky personalisty. Přidejte další informace, které by jej mohly zajímat. Neodpovídejte jedním slovem. Působili byste jako málo komunikativní nebo arogantní člověk.

5. Buďte přesvědčiví i nadšení

Každý zaměstnavatel považuje přesvědčivost za velmi důležitou dovednost. Proto se snažte personalistu přesvědčit, že jí oplýváte. Pro personalisty je rovněž důležité, když při pohovoru působíte nadšeně. Své nadšení dáte najevo, když se budete aktivně zapojovat do dialogu s personalistou a také když budete tento dialog se zájmem sledovat.

6. Působte pozitivním dojmem

Jestliže na personalistu budete působit během pohovoru pozitivně, získáte dojem schopných, čestných a sebejistých lidí. Proto u pohovoru nelžete, nemluvte z cesty, nevyzrazujte žádná tajemství ze současného zaměstnání ani nekritizujte své učitele, kolegy ze školy nebo současné zaměstnavatele. Mohli byste totiž působit negativně a vybíravě.

7. Využijte předem připravených argumentů

Máte-li o danou práci skutečný zájem, musíte se předem připravit. Před samotným pohovorem si udělejte seznam všech nejdůležitějších bodů, které u pohovoru dokážou zapůsobit na personalistu. Určitě si projděte seznam svých silných stránek spolu s klíčovými schopnostmi uvedenými v popisu práce. Na základě tohoto hodnocení si připravte konkrétní příklady dokazující vaše silné stránky a schopnosti. Relevantní a užitečné materiály si na přijímací pohovor vezměte s sebou, ať je v případě potřeby máte po ruce.

Během přijímacího pohovoru dále:
Odpovídejte pouze na otázky, které vám byly položeny.
Nevyjadřujte se příliš komplikovaně nebo odborně.
Mluvte klidně s vyváženým tempem.
Nenechte se na konci pohovoru při možná již důvěrnější atmosféře svést k osobním výrokům

Jak se chovat u přijímacího pohovoru I.

Na podobné téma

Nový rok přivál vyšší minimální mzdu. Radujme se?

Mít titul neznamená získat práci

Co čekat od novely zákoníku práce? 1. část

10 rad, jak napsat správný mail personalistovi