/II. díl/ Přivýdělek formou přímého prodeje v rámci různých multi-level marketingových firem se velice často objevuje mezi nabídkami brigád. Uvádí se, že je to práce vhodná pro všechny a s minimem investic. Podobné „pracovní nabídky“ sleduji již řadu let, ale nikdy jsem se do žádného systému neregistrovala. Nyní chci vyzkoušet, zda se dá touto formou výdělku přijít na nějaké peníze navíc. A už mám vybráno!
Obchodovat se dá s kosmetikou, parfémy, bylinkami, produkty na hubnutí, ale i oblečením, nádobím či úklidovými prostředky. Při výběru jsem si stanovila priority (I. díl reality show s mými požadavky) a snažila se podle nich vybrat nejoptimálnější síť, co které se zapojím.
Hledá se registrovaný prodejce
Když přemýšlíte o tom, že byste si chtěli přivydělávat přímým prodejem, v drtivé většině případů musíte získat někoho, kdo již v systému je, a ten vás může přivést. Nemusíte se bát, že je to nějak extra složité. Kdo přivede nového člena systému, má za to zpravidla věcnou nebo peněžitou odměnu a dále ze všech objednávek člena, kterého má „pod sebou“, má několik procent jako tzv. „pasivní příjem“. Díky sociálním sítím a Google velmi rychle registrovaného prodejce z vašeho okolí najdete. Ostatně, ani nemusí být z vašeho okolí, krom přivedení do firmy ho už nepotřebujete. Na druhou stranu zaškolení a seznámení s produkty z jeho strany je příjemným benefitem.
Dílo náhody
Mé požadavky v mém okolí vyvolaly úsměv. Jak chci najít systém, který není neznámý, ale není „profláklý“? „Není to protimluv?“ ptala se známá. Jistě, že to tak může znít, ale dle mého by si každý měl podobný seznam udělat, aby si ujasnil, co chce. V mém případě: Nechci Oriflame nebo Avon, ale ani Tupperware, protože je v systému zaregistrováno velmi mnoho lidí v mém okolí, a tak bych neměla komu prodávat. Každý si to bez marže může koupit sám. Na druhou stranu systémy, jež jsou nové, ještě lidé neznají, a tak by prodej zboží mohl být složitější. To si myslím např. o firmě Betterware, která má sice nápadité zboží, ale zcela neznámou značku.
Tím, že jsem se chtěla vyhnout kosmetice a zboží, které sama příliš nevyužiji, jsem si okruh pěkně zúžila. Finálně jsem se ale rozhodla až díky náhodě. Byla jsem na návštěvě u bývalé kolegyně z práce a viděla u ní katalog firmy DEDRA. Tento prodejní systém zaměřený původně na úklidové prostředky a následně také na nádobí a bytové vybavení jsem vážně zvažovala. Osobně se mi sortiment líbil i prodejní ceny díky poutavým akcím jsou dle mého v pořádku. Jako velkou výhodu vidím tematicky dobře zvolený sponzoring televizního pořadu Prostřeno. Všeobecné povědomí v cílové skupině je tedy také dobře podpořeno.
Z návštěvy jsem odcházela nejen s půjčeným katalogem v tašce, ale i rozlousknutou otázkou, co budu prodávat. Kolegyně je totiž registrovanou prodejkyní, a tak mě mohla přivést do systému.
Těsně před Vánoci jsem stihla ještě něco prodat. Jaké to bylo a co jsem při tom zjistila, přinese další díl mé reality show.