Web je důležitým doplňkem každého podnikání

22. 3. 2019 | Eva Blechová
Rubrika: Podnikání, Práce | Doba čtení: 1 minuta

Startujete svůj malý byznys a váháte, zda jsou webové stránky potřeba? Mít jen skvělý nápad na podnikání nestačí. Avšak web je důležitým doplňkem každého podnikání. Měl by ho mít každý, ale hlavně ti, kteří se svým podnikáním teprve začínají a nevěnují se e-commerce.

Web je startovní čarou i cílovou rovinkou

Vlastní webové stránky jsou hlavním pojítkem mezi zákazníkem a podnikatelem. Web slouží převážně k přehledu nabízených produktů, ale také utváří ucelenou představu o podnikateli a jeho byznysu. Je to první místo, kam se potenciální zákazníci obracejí, aby zjistili, jak se s podnikatelem spojit. Ať už se jedná o zprávu, poptávku, nebo třeba dotaz na dostupnost či možnost změny barvy produktu. Web je důvěryhodnější než pouhý profil na sociálních sítích.

Webové stránky lze vytvořit snadno, rychle a levně. Buď na základě zdarma připravených šablon, nebo profesionálně u některé z firem zabývající se tvorbou webových stránek. Ta druhá varianta je sice finančně o trochu nákladnější, zato účinnější. Profíci se orientují v trendech a vytvářejí moderní design. Kromě toho si umějí pohrát se SEO a vyzdvihnout stránky na výsluní internetových vyhledávačů.

Jen Facebook nestačí

Sociální sítě hýbou světem. Facebook je propracovaná platforma, na které se dá vytvořit zdarma dobrý podnikatelský profil. Mladí lidé už nechtějí být na sociální síti, kde jsou jejich rodiče, ba dokonce i prarodiče. Poslední dobou se najdou také jeho odpůrci. Proto není dobré spoléhat pouze na profil na facebooku, ale brát ho jen jako doplněk ke svým webovým stránkám.

Jeden příklad mluví za vše

Monika váže květiny v malém brněnském květinářství. Rozhodne se jít na volnou nohu a zaměřit se zejména na vazby na objednávku – oslavy, svatby, firemní eventy. Pro tvorbu stránek v Brně osloví firmu. Přehled typů vazeb a nabízených služeb shrnuje na jednoduchém webu, odkud už jí začaly chodit i poptávky.

Na co nezapomínat při tvorbě webu

  • Headline – vytvořte poutavý název s výhodou pro zákazníky
  • Perex – v několika slovech shrňte to nejdůležitější sdělení
  • Kontakt – je poslední položkou hlavního menu umístěného vpravo nahoře; musí být na první pohled vidět
  • Přehlednost – méně je někdy více, pište hlavně s přiměřeně velkým písmem

Na podobné téma

Švarcsystém I: U zrodu stál benešovský podnikatel

Co dělat, když chcete pracovat v Holandsku

„Neekonomická“ stáž na Ekonomicko-správní fakultě

Proděkanka Škarabelová: ESF jde praxi naproti