Z názvu je jasné, že se jedná se o knihu, která vychází z teorie myšlenkových map jako vysoce inspiračního nástroje k třídění idejí primárně v pracovním prostředí. Autor knihy a vynálezce metody Tony Buzan tak přidává další oblast, v níž lze velmi efektivně potenciál myšlenkových map využít. Myšlenková mapa ve své širší definici slouží jako dynamický prostředek, který nám může pomoci s organizováním času či s uspořádáním velkého množství informací, jež nutně potřebujeme zpracovat. Můžeme následně lépe plánovat, rozhodovat se, jaké z povinností jsou ty důležité, a jaké lze upozadit. „Myšlenkové mapy v byznysu“ přináší čtenáři konkrétní cesty, jak efektivně využít potenciál svůj, firmy, značky nebo třeba i zaměstnanců.
Myšlenkové mapy nejen pro byznys
Knihu mohu doporučit ale i lidem, kteří zrovna neřídí svoji firmu či oddělení, ale třeba jako já si chtějí vymyslet svůj malý projekt, potřebují vytvářet nenáročné marketingové plány, nebo si jen určit vlastní cíle. Můžete si také ujasnit, jakou roli zastáváte ve firmě, kde jste zaměstnancem. Pokud si raději kreslíte, nežli píšete poznámky, je metoda myšlenkových map tím správným řešením, dokáže totiž, „napodobit nesčetné synapse a spojení uskutečňující se ve vašem mozku v souladu s tím, jak jste stvořeni a napojeni, zároveň připomínají komunikační struktury, které známe z přírody- žilky na listech, větve stromu nebo oběhovou soustavu.“ Přiřazování obrázků k „větvím“ má ale pevná pravidla, která naši kreativitu dostanou na maximum možného.
Metoda plní přesně to, co slibuje, sice trochu trvá, než se s ní člověk naučí pracovat a může se zdát, že klasické poznámky jsou přece jen rychlejší, rychlost je zde ale vykoupena povrchností. Pokud chcete jít do problému do hloubky, tak myšlenkové mapy jsou to pravé.
Datum vydání: 2011
Vydání: první
Vydalo: Computer Press
Počet stran: 256
Vazba: brožovaná lepená
Cena: 382 Kč
Dostupnost: e-shop cpress.cz, knihkupectví
Jak se dají myšlenkové mapy využít před výběrovým řízením?