Ron Fry, autor více než 40 knih týkajících se personalistiky, vám v první řadě poradí, abyste si udělali jasno ve své vlastní hlavě. Tematické sady otázek vás navedou tak, abyste zjistili, kdo jste a co chcete. V tabulkách s lidskými vlastnostmi si můžete zakroužkovat ty, které na vás nejlépe sedí a sestavit si tak něco jako profil osobnosti. Ten vám pak pomůže třeba v situaci, kdy bude váš potencionální zaměstnavatel požadovat, abyste charakterizovali sami sebe.
Další důležitý krok při přípravě na přijímací pohovor je zjišťování všech detailů o firmě, kde byste chtěli být zaměstnaní. Ale kde takové informace sehnat? Knížka 101 chytrých otázek, které vám pomohou u přijímacího pohovoru, přináší celé seznamy internetových odkazů a dostupných dokumentů, které mohou být minimálně vodítkem při takovém průzkumu. A pak také spoustu tipů na otázky, které můžete položit při informativním pohovoru, svým potencionálním kolegům apod.
Když už se konečně dostanete do finálních fází přijímacího kolotoče a čelíte samotnému šéfovi oddělení nebo firmy, jde do tuhého. Musíte projevit opravdový zájem, ale už také toužíte vědět podrobnosti jako je výše platu, pracovní doba, povinnosti a získat co nejvýhodnější smlouvu. Jak se na takové otázky zeptat a neznít drze Ron Fry ve své knize také naznačuje. I to, na co se nezapomenout zeptat, když nabídka na vysněnou pozici opravdu přijde a jak pohovor takticky ukončit.
Na závěr je jako bonus uveden seznam nejobtížnějších otázek, které můžete u přijímacího pohovoru dostat. Je zde také vysvětleno, co je jejich cílem a jak na ně nejlépe odpovědět.
Knihy radící, jak získat práci, mohou být často ztrátou času, 101 chytrých otázek Rona Frye takové nejsou. Neodpovídají sice na všechny problémy, ale zato řeší velmi konkrétní otázky třeba i tipu, jak elegantně zjistit, kam se vlastně na pohovor máte dostavit. Rozhodně nejde o příručku, která provede úplného nováčka na trhu práce celým pohovorem od začátku do konce, ale může být dobrým doplňujícím zdrojem pro ty, kteří se chtějí připravit opravdu důkladně.
Ukázka z knihy:
Chytré otázky pro vašeho nového šéfa či šéfovou
Jaké konkrétní cíle má toto oddělení na příští tři měsíce?
Poté, co si tyto cíle vyslechnete, samozřejmě uděláte dvě věci: Zapojíte všechny mozkové závity, abyste přišli na konkrétní příklady z vlastní zkušenosti nebo studia, které je přesvědčí, že právě vy jim můžete pomoct dosáhnout těchto cílů. A položíte další navazující otázky ohledně toho, jaký vliv budou na tyto cíle mít vaše pracovní povinnosti.
Proč tři měsíce? Je to pravděpodobná délka vaší zkušební doby.
Důležité údaje:
Vydáno 2010
Vydání první
Vydavatelství Computer Press
Počet stran 128
Vazba lepená
Cena 186
Dostupnost e-shopy a knihkupectví