Seber odvahu a rozjeď vlastní byznys

15. 7. 2012 | Eliška Gončarová
Rubrika: Podnikání, Práce | Doba čtení: 2 minuty

Mají vlastní podnikatelský nápad, snaží se svůj projekt nastartovat, nebo chtějí být součástí týmu jednoho ze startupů. Více než 180 statečných se do konce ledna přihlásilo do tříměsíčního programu StarCube. Přes tříkolové výběrové řízení se probojovalo jen třicet z nich a pak to začalo. Na zahajovacím BootCampu absolvovali sérii přednášek, workshopů zaměřených na jejich projekty a nechyběly ani teambuildingové aktivity.

JIC, starcube
JIC, starcube

Do programu StarCube se zapojilo 15 projektů, které jejich týmy chtějí v následujícím čtvrtletí rozjet a položit tak základy nové úspěšné firmy. Po boku mají schopného partnera, který jim poskytuje odborné vedení a potřebnou podporu. Jihomoravské inovační centrum (JIC) už devět let pomáhá podnikání s inovativním potenciálem a ve spolupráci s univerzitami podporuje komerční využití výzkumu a vývoje. Vedle StarCube pak poskytuje třeba inovační vouchery a především nabízí vlastní inkubační program. Studenty pak podněcuje k podnikání už při studiu.

Kdo uspěje ve StarCube

Zapojené projekty se věnují široké škále služeb. Figurují v něm především internetové portály, které mapují motorkářské trasy po celém světě, zprostředkují doučování, pomohou při výběru zimní dovolené nebo vyhledávají letenky nízkonákladových leteckých společností. Najdeme tu také aplikaci, která vytvoří mobilní verzi blogu, další buduje slovní zásobu pomocí asociací a jiná vytváří sociální síť pro videotvůrce. „Letošní třetí ročník je výjimečný i v tom, že si žádný z projektů nekonkuruje, jednotlivé týmy si tak mohou lépe vzájemně pomáhat, vyměňovat znalosti nebo kontakty," řekl manažer programu Michal Hrabí.

Směřujeme k cíli

Poslední fáze výběrového řízení do StarCube probíhala celý týden. Každý účastník měl 15 minut na sebeprezentaci a členové JIC se ho pak doptávali. „My jsme hodně mluvili o marketingové kampani pro náš projekt Doucme.cz, o jejích silných i slabých stránkách,“ vypráví studentka Ekonomicko-správní fakulty Barbora Holčáková, která se přihlásila do StarCube s kamarádem. O co přesně půjde, vlastně pořádně nevěděla až do začátku BootCampu. „Tam se mi vyjasnilo. Půjde o hodně,“ říká. Akci BootCamp popisuje jako tři velmi náročné dny s výbornou atmosférou. Vedle přednášek a workshopů si užila hlavně teambuildingové aktivity. „Ve sněhem zapadaných Škrdlovicích to bylo jako v pohádce a odjížděla jsem extrémně namotivovaná do další práce, což se v podstatě doteď nezměnilo,“ chválí si Bára. Nejvíc se pak účastníci zapotili u tzv. elevator pitch, což je stručný popis projektu, který znáte nazpaměť a během třiceti sekundové jízdy výtahem byste jím měli investora zaujmout.

Účastník se musí připravit, že je program časově náročnější. „Workshopy máme jednou za dva týdny – ve čtvrtek a v pátek. Během týdne na projektu dál pracujeme a stojí to za to. Vidíme pokroky. Všechny týmy ve StarCube jsou velmi motivované posouvat svůj projekt, čehož si všímám při každém setkání. Podle mého názoru tam jsou projekty, které mají obrovský potenciál do budoucna. Díky programu máme v Jihomoravském inovačním centru k dispozici vybavenou kancelář, kde pokaždé narazíte přinejmenším na jeden další tým,“ přibližuje atmosféru Bára.


Program vrcholí a co potom

StarCube bude finišovat na brněnské hvězdárně, kde mezinárodní porota posoudí našlapané prezentace jednotlivých týmů, které prošly tímto tříměsíčním intenzivním programem. Týmy musí ve dvou minutách získat porotce na svou stranu a na vítěze čekají zajímavé ceny. Projekty mohou dále postoupit do inkubačního programu JIC.

Na podobné téma

Brigáda v call centru není tak špatná, jak se zdá

Podnikatelé si i letos na paušálech připlatí

Brigáda v továrně namotivuje ke studiu

Brigáda v call centru není tak špatná, jak se zdá II.