Pracujte efektivněji díky CRM softwaru: Seznamte se s jeho 5 největšími benefity

Udržování dobrých vztahů se zákazníky je jedním ze základních pilířů dlouhodobě úspěšného podnikání. Zřejmě tušíte, že máme na mysli strategii zvanou customer relationship management neboli CRM. Samozřejmě jsou obory, ve kterých akvizice nového zákazníka vyjde o poznání levněji nebo je jinak výhodnější než udržení stávajícího, obecně však platí opak. Loajální zákazník se firmě obvykle vyplatí mnohem více než „jednorázovka“. S vybudováním stabilní zákaznické základny vám pomůže vhodně zvolený CRM systém.

CRM, nebo CRM systém?

Nemáte ponětí, co je CRM a jak se od něj liší CRM systém? Oba pojmy spolu úzce souvisí. CRM představuje specifické odvětví podnikového řízení, které se zabývá vztahy se zákazníky. CRM systém je softwarový nástroj, jehož prostřednictvím lze zákaznicky orientovaný podnikatelský přístup aplikovat v praxi.

CRM software si můžete představit jako aplikaci, která se skládá z množství modulů nabitých funkcemi pro správu kontaktů, komunikace, dokumentů, úkolů, projektů či marketingových kampaní.

1. Všechna data na jediném místě

Hledání informací „po všech čertech“ stojí spoustu drahocenného času, který byste mohli využít mnohem prospěšnějším způsobem. Zapomeňte na diáře a poznámkové bloky, díky CRM budete mít veškeré důležité záznamy v centrální databázi. Kdykoliv z ní vytáhnete to, co zrovna potřebujete, a nebudete se více zdržovat listováním ve stozích dokumentů.

2. Přehledná správa komunikace a interakce

Kontaktní informace jsou pouhou špičkou ledovce – v databázi CRM softwaru můžete mít také všechny e-maily, záznamy telefonátů a další druhy interakcí mezi vámi a zákazníky. Snadno díky tomu vysledujete kompletní historii obchodu, a navíc vždy budete mít jasno ohledně toho, zda jste např. klientovi odpověděli na jeho dotazy, zaslali mu katalog apod.

3. Automatizace procesů

CRM vám ušetří mnohem více času, než si dokážete představit. Zapomeňte na pracné třídění klíčových dat – systém to udělá za vás. Ať už jde o automatické generování úkolů v rámci workflow pro projektové řízení, evidenci příchozích e-mailů a jejich párování s konkrétními osobami, hlídání termínů, připomínání se o chybějící dokumenty, rozpoznávání pohlaví adresáta nebo převod jména do 5. pádu, ničím z toho se již nebudete muset zabývat.

4. Jednoduchá segmentace zákazníků

Potřeby zákazníků mohou být diametrálně odlišné. A protože jim nechcete nabízet služby nebo produkty, o které nestojí, přijde vám vhod praktické filtrování dle kritérií na základě posbíraných dat. Kontakty můžete kdykoliv rozdělit například podle lokality, velikosti společnosti, povahy realizovaných obchodů a mnoha dalších parametrů, které si sami nastavíte.

5. Jednotné pracovní prostředí pro více agend

Sofistikovaný CRM software vám poslouží jako pokročilá databáze kontaktů, úložiště dokumentů, e-mailový klient, plánovač, evidátor projektů, deník či kalendář. A to není zdaleka vše – nedílnou součástí systému bývá funkce pro vytváření přehledných reportů nebo marketingový pro hromadný e-mailing.

Prostředí uživatelsky přívětivého CRM softwaru si můžete vyzkoušet i bezplatně. Stáhněte si Free verzi českého systému eWay-CRM z eway-crm.com a pořádně se v něm porozhlédněte. Brzy pochopíte, proč si bez něj obchodníci, marketingoví specialisté a projektoví manažeři neumí představit každodenní pracovní rutinu.

Na podobné téma

EET po studentsku: Nejlevnější a nejjednodušší řešení

Darja Janíčková – práce virtuální asistentky

Seber odvahu a rozjeď vlastní byznys

Podnikatelé si i letos na paušálech připlatí