Jobote – neotřelý recruiting

6. 2. 2015 | Lenka Košťálová
Rubrika: Rady, Personální rady | Doba čtení: 1,5 minuty

Sociální sítě se staly hlavním komunikačním kanálem většiny z nás. Možnost sdílení širokému okruhu přátel či známých možné využít k efektivnímu náboru zaměstnanců. Na tomto základě stojí služba Jobote, jejímž cílem se stal právě moderní recruting.

Eva Švecová, jedna z členek Jobote týmu, se s námi podělila o to, jak celý projekt vznikl a jak služba vůbec funguje. „Cílem bylo ukázat lidem a firmám, že Facebook, nebo Twitter nejsou jen hračky na zabití nudy, a ztrácení drahocenného času, ale že naopak mohou sloužit jako funkční nástroj, který zjednodušuje celý proces náboru zaměstnanců.“, popisuje účel založení této služby Eva, která působí v Jobote jako administrativní asistentka. Sama ve firmě působí už téměř dva roky a na starosti má nejen administrativu, ale také komunikaci s klienty, překlady, sociální sítě či ilustrace na webu.
 

Jak Jobote funguje?

  • Personalista vytvoří v systému Jobote inzerát na volnou pracovní pozici. K ní také připojí finanční odměnu, kterou firma nabízí za doporučení svým zaměstnancům nebo externím uživatelům.
  • Personalista poté inzerát sdílí na maily všech kolegů ve firmě. Tito kolegové/ zaměstnanci nebo také externí uživatelé dále inzerát jednoduše sdílí pomocí vlastního vygenerovaného odkazu na svých sociálních sítích (Facebook, Twitter, Linkedin, Google Plus), nebo také emailem pomocí již zmiňovaného trackovatelného odkazu.
  • Přátelé či známí zaměstnanců se ucházejí o danou pracovní pozici přímo skrze konkrétní inzerát. Každého z kandidátů je možné jednoduše spárovat s původním uživatelem, který ho doporučil.
  • Firma poté přijme nového zaměstnance a jeho kolega, nebo externí doporučující získá po uplynutí zkušební lhůty stanovenou finanční odměnu.


Jobote ušetří peníze

Nejen tedy, že firma může získat kvalitní zaměstnance, za které ručí nějaký jejich známý či kamarád, ale zároveň šetří peníze, které jsou tradičně s každým náborem spojeny. Zároveň si na své může přijít i ten, který danou pozici doporučuje, neboť v případě, že vybraný kandidát vzejde z jeho sdíleného příspěvku, dostane slíbenou finanční odměnu.„Na jedné straně může firmě dopomoci k získání kvalitních zaměstnanců, za které se zaručil jejich známý, či kamarád a může také pomoci ušetřit peníze. Doporučující si naopak peníze vydělá. Spokojenost je pak na všech stranách.“, dodává Eva.

Více o historii projektu a názorech na něj zde.

Na podobné téma

Firmy mají propracované kariérní sekce na svých stránkách

Stáž odhaluje požadavky pracovního trhu

Příkazní smlouva: podepsat, či nepodepsat?

Assessment Centrum hledá nejvhodnější uchazeče