Co brigádníkům v telemarketingu vadí:
„Odpor k tomu otravovat lidi tím, co rozčiluje i mě“
Každé call centrum je jiné. V Proveonu se snažíme lidem produkty nevnucovat. Protože voláme pouze stávajícím klientům našich partnerů, jedná se o volání, kdy nabízíme další produkty, které stávající zákazník ještě nevyužívá, ale mohl by.
„Povrchní znalost nabízených produktů a služeb“
Proveon je call centrum, jehož klienti jsou pouze banky, mobilní operátoři a pojišťovny. Jedná se tedy o složitější produkty, které každý operátor musí znát do detailu. Musí projít několikadenním seznámením s produktem, jehož výsledkem je certifikát dané banky, pojišťovny nebo mobilního operátora. Bez tohoto certifikátu mu není povoleno volat.
„Otřesný stereotyp“
Během volání se člověk setkává s různými klienty a různými požadavky, které musí plnit. Z tohoto pohledu to stereotyp není. Pokud se jedná o produkt, tak se samozřejmě jedná o práci jedné firmy a jednoho produktu.
„Stres z neúspěšných telefonátů“
Každý operátor se během své práce setká s nepříjemnými zákazníky. V rámci neustálého proškolování se ale operátorům snažíme pomáhat, jak takové situace zvládnout, případně se jim vyhnout. Pracovníci pak oceňují, že se naučili bez váhání na tyto situace reagovat a správně komunikovat.
„Extrémní fluktuace“
V Proveonu tvoří studenti-operátoři většinu. Operátoři jsou rozděleni do týmů podle jednotlivých projektů, kde mají možnost se setkávat stále se stejnými lidmi. Pořádáme různé firemní akce, soutěže a party, kde se zaměstnanci firmy mají možnost dále poznávat.
„Lidé jsou přes telefon mnohem více ‚neslušní', než by si dovolili osobně“
To bych neřekla. Operátoři jsou trénovaní na to, aby i situace s „neslušnými" zákazníky dokázali profesionálně zvládnout. Je to trénink tzv. soft skills, který je zároveň i přínosem do budoucnosti.
Čtěte další námitky a odpovědi: Brigáda v call centru není tak špatná, jak se zdá II.