Brigáda v call centru není tak špatná, jak se zdá

27. 6. 2013 | Petra Štorková
Rubrika: Práce, Brigády | Doba čtení: 2 minuty

Přivýdělek v telemarketingu patří mezi nejčastější brigády studen­tů. Krom výhod, jako je například časová flexibilita, má i řadu ne­výhod. Na portálu jdipracovat.cz jsme v anketě zjišťovali, co stu­dentům na této brigádě vadilo. Námitky jsme zaslali do jednoho z nejznámějších call center v Brně, které nabízí nadstandardní vý­dělky. Vysvětlení poskytla Dana Broersma, manažerka marketingu společnosti Proveon.

call centrum, proveon, prace
call centrum, proveon, prace

Co brigádníkům v telemarketingu vadí:

„Odpor k tomu otravovat lidi tím, co rozčiluje i mě

Každé call centrum je jiné. V Proveonu se snažíme lidem produkty nevnuco­vat. Protože voláme pouze stávajícím klientům našich partnerů, jedná se o volání, kdy nabízíme další produkty, které stávající zákazník ještě nevyužívá, ale mohl by.

„Povrchní znalost nabízených produktů a služeb

Proveon je call centrum, jehož klienti jsou pouze banky, mobilní operátoři a pojišťovny. Jedná se tedy o složitější produkty, které každý operátor musí znát do detailu. Musí projít několikadenním seznámením s produktem, jehož výsledkem je certifikát dané banky, pojišťovny nebo mobilního operátora. Bez tohoto certifikátu mu není povoleno volat.

„Otřesný stereotyp

Během volání se člověk setkává s různými klienty a různými požadavky, kte­ré musí plnit. Z tohoto pohledu to ste­reotyp není. Pokud se jedná o produkt, tak se samozřejmě jedná o práci jedné firmy a jednoho produktu.

„Stres z neúspěšných telefonátů

Každý operátor se během své práce setká s nepříjemnými zákazníky. V rámci neustálého proškolování se ale operá­torům snažíme pomáhat, jak takové situace zvládnout, případně se jim vyhnout. Pracovníci pak oceňují, že se naučili bez váhání na tyto situace rea­govat a správně komunikovat.

„Extrémní fluktuace

V Proveonu tvoří studenti-operátoři vět­šinu. Operátoři jsou rozděleni do týmů podle jednotlivých projektů, kde mají možnost se setkávat stále se stejnými lidmi. Pořádáme různé firemní akce, soutěže a party, kde se zaměstnanci firmy mají možnost dále poznávat.

„Lidé jsou přes telefon mnohem více ‚neslušní', než by si dovolili osobně

To bych neřekla. Operátoři jsou tréno­vaní na to, aby i situace s „neslušnými" zákazníky dokázali profesionálně zvlád­nout. Je to trénink tzv. soft skills, který je zároveň i přínosem do budoucnosti.

Čtěte další námitky a odpovědi: Brigáda v call centru není tak špatná, jak se zdá II.

Na podobné téma

Vytvořit AZ-kvízovou otázku není chvilková záležitost

10 míst, kde najít brigádu

Fenomén jménem mystery shopping

I matematik může být redaktorem