Z názvu je jasné, že se jedná se o knihu, která vychází z teorie myšlenkových map jako vysoce inspiračního nástroje k třídění idejí primárně v pracovním prostředí. Autor knihy a vynálezce metody Tony Buzan tak přidává další oblast, v níž lze velmi efektivně potenciál myšlenkových map využít. Myšlenková mapa ve své širší definici slouží jako dynamický prostředek, který nám může pomoci s organizováním času či s uspořádáním velkého množství informací, jež nutně potřebujeme zpracovat. Můžeme následně lépe plánovat, rozhodovat se, jaké z povinností jsou ty důležité, a jaké lze upozadit. „Myšlenkové mapy v byznysu“ přináší čtenáři konkrétní cesty, jak efektivně využít potenciál svůj, firmy, značky nebo třeba i zaměstnanců.
Kniha je nabitá informacemi, ale nejde jen o encyklopedicky pojaté návody. Autor využívá velkého množství praktických ilustrací (map) v praktických situacích z firem. Tím se dostává kniha ze škatulky „návodů“ do sféry reálného užití metody. Tony Buzan vás už během čtení donutí kreslit si, čmárat, nechat volně plynout myšlenky. Každá z kapitol je doplněna o historický background z dané firemní oblasti, postihuje tak celou problematiku, až k poslední fázi pracovního procesu: jak zefektivnit tuto činnost právě díky myšlenkové mapě. Všechno tohle se děje zcela bezbolestně, přirozeně. Další velkou předností knihy je, že neopomíjí užití myšlenkových map ve speciálním softwaru, což pokládám ve firmě jako mnohem praktičtější než si malovat na papír. Myšlenkové mapy se tak stávají zcela plnohodnotným nástrojem k plnění cílů i velkých firem.
Myšlenkové mapy nejen pro byznys
Knihu mohu doporučit ale i lidem, kteří zrovna neřídí svoji firmu či oddělení, ale třeba jako já si chtějí vymyslet svůj malý projekt, potřebují vytvářet nenáročné marketingové plány, nebo si jen určit vlastní cíle. Můžete si také ujasnit, jakou roli zastáváte ve firmě, kde jste zaměstnancem. Pokud si raději kreslíte, nežli píšete poznámky, je metoda myšlenkových map tím správným řešením, dokáže totiž, „napodobit nesčetné synapse a spojení uskutečňující se ve vašem mozku v souladu s tím, jak jste stvořeni a napojeni, zároveň připomínají komunikační struktury, které známe z přírody- žilky na listech, větve stromu nebo oběhovou soustavu.“ Přiřazování obrázků k „větvím“ má ale pevná pravidla, která naši kreativitu dostanou na maximum možného.
Metoda plní přesně to, co slibuje, sice trochu trvá, než se s ní člověk naučí pracovat a může se zdát, že klasické poznámky jsou přece jen rychlejší, rychlost je zde ale vykoupena povrchností. Pokud chcete jít do problému do hloubky, tak myšlenkové mapy jsou to pravé.
Datum vydání: 2011
Vydání: první
Vydalo: Computer Press
Počet stran: 256
Vazba: brožovaná lepená
Cena: 382 Kč
Dostupnost: e-shop cpress.cz, knihkupectví
Jak se dají myšlenkové mapy využít před výběrovým řízením?


