Jobote – doporučte kandidáta

10. 3. 2015 | Lenka Košťálová
Rubrika: Rady, Personální rady | Doba čtení: 1,5 minuty

V dnešní době protkané sociálními sítěmi se již pomalu začíná upouštět od klasických inzerátů v tištěných médiích a většina náborů probíhá „online“. Služba Jobote nabízí nový způsob, jak fázi náboru zefektivnit a zjednodušit práci personalistům.

jobote, recruting, personalistika
jobote, recruting, personalistika
Projekt vznikl v roce 2012. Tomáš Horáček, jeden ze spoluzakladatelů Jobote, tehdy pracoval v korporaci a z vedení firmy občas přišel email, že společnost hledá nové kolegy a zda o někom neví. A zrodil se nápad vytvořit online službu, díky které je možné snadno sdílet pracovní nabídky a doporučovat kandidáty za pomocí dnes tolik oblíbených sociálních sítí (FB, Linkedin, Twitter, apod.) Nástroj, který dokáže trackovat původ kandidáta, tedy kdo jej doporučil a umožnit konkrétnímu doporučujícímu získat finanční odměnu za to, že firmě hledající zaměstnance pomohl získat ideálního kandidáta,“ dodává Eva Švecová.
 

Jobote nabízí recruting s bonusem

Na své si mohou přijít nejen zaměstnanci firem, kteří pracovní nabídky sdílejí, ale také externí doporučující, pokud tak daná firma zvolí. „Inzeráty s pracovními nabídkami, které u nás firmy inzerují, sdílejí jak samotní zástupci HR oddělení dané firmy, tak hlavně zaměstnanci firmy, kteří tím pádem mohou ovlivnit, kdo bude jejich novým kolegou a mohou získat finanční bonus ve výši až několika desítek tisíc korun. Firma inzerující otevřené pracovní pozice si může zvolit, zda chce nabídnout referral bonus pouze interním doporučujícím (tedy vlastním zaměstnancům), nebo také externím doporučujícím, kdy je pak záběr sdílení daleko širší. V obou případech však firma značnou částku ušetří, oproti tomu, kdyby kupříkladu využila služeb personální agentury.“, popisuje efektivitu služby Eva.


Získáváme důvěryhodné kandidáty

Služba už si získala mnoho klientů, mezi něž patří například Dixons Retail, Webnode, Pixmania, Y Soft a další. Zaměstnankyně Dixons Retail, Lucie Siglerová, která pro svou firmu nabídky sdílí, ohodnotila službu takto: „Z mého pohledu služba funguje dobře. Dostala jsem se k ní pres mého zaměstnavatele – Dixons Retail SSC, s.r.o. Nejzajímavější mi přijde rychle a efektivní sdílení pracovních nabídek. Znamená to, že mohu oslovit široké množství lidi a pak si u nás můžeme vybírat kvalitnější kandidáty, protože máme vice uchazečů. Také to, že se mi na pozice ozvou třeba pres Facebook nebo LinkedIn kamarádi a známí je pro mě velkým přínosem. Je pak příjemné mít ve firmě za kolegy kamarády a určitě to utužuje kolektiv.

Také pro mě, jako team leadera, je dobrou zárukou, když mi kolega doporučí někoho ze svých známých, na kterého mi dá už předem nějaké reference. Potom například můžu čekat, že člověk napíše do životopisu pravdivé informace, protože ho už někdo ve firmě zná i z jiného pohledu.“Lucie taktéž chválí možnost zaměřit se při sdílení nabídek na konkrétní skupiny. „Pokud hledáme například lidi se Skandinávským jazykem, sdílím pozice na FB skupině Multilingual jobs in Brno. Pokud potřebujeme lidi do účetního odděleni, sdílím pozice ve skupině Jdi pracovat v ekonomických oborech. V tom případe je pak pravděpodobnější, ze se přihlásí člověk, co splňuje požadavky, které potřebujeme.“

Podrobnějí o tom, jak Jobote funguje zde.

 

Na podobné téma

Trainee program je výhodný pro uchazeče i firmy

Jak projít filtrem personalisty: Zaměřeno na životopis

Růžové prohlášení. Nenáviděné, ale užitečné

Jsem absolvent! Co s úřady?