Co skrývá práce v internetovém obchodu?

7. 1. 2011 | Jana Faltýnková
Rubrika: Brigády, Práce

Spousta z nás určitě mnohokrát využila služeb internetových obchodů. Na internetu už se teď dá koupit úplně všechno. Jedním z artiků, se kterým se často obchoduje, je kosmetika. Se zkušenostmi s prodejem kosmetiky na intermetu se s námi podělila Jana Kratochvílová. Vyzkoušela si práci ve firmě fungující na principu multi level marketingu. Pochvaluje si ji a přináší další z mnoha různorodých pohledů na tento typ práce.

 

Spousta z nás určitě mnohokrát využila služeb internetových obchodů. Na internetu už se teď dá koupit úplně všechno. Jedním z artiků, se kterým se často obchoduje, je kosmetika. Se zkušenostmi s prodejem kosmetiky na intermetu se s námi podělila Jana Kratochvílová. Vyzkoušela si práci ve firmě fungující na principu multi level marketingu. Pochvaluje si ji a přináší další z mnoha různorodých pohledů na tento typ práce.

Jana studuje prvním rokem VOŠ zdravotnickou v Brně, obor Diplomovaná všeobecná sestra. Už na gymnáziu si však našla brigádu. „O internetovém multi level marketingu jsem se dozvěděla od spolužáka, který v něm již byl. Společně se svým sponzorem mi vysvětlili systém, jak obchod funguje, a pak už bylo jen na mně, jak se rozhodnu,“ vypráví Jana. Žádnou brigádu v té době neměla a nabídku tedy přijala. Od rodičů kapesné nedostávala, proto ocenila každou korunu, kterou si mohla vydělat. Navíc viděla spoustu pozitiv, které s sebou tato brigáda přinášela.

„U firmy Amway jsem si mohla veškerou práci naplánovat podle sebe, jak mi to vyhovovalo,“ dodává. 

Pro Janu však flexibilní pracovní doba nebyla jedinou výhodou. Pochvaluje si též příjemný kolektiv lidí a především spravedlivou odměnu za vytrvalou a poctivou práci.

Avšak internetový obchod neobnáší pouze práci s počítačem, případně s internetem. U obrazovky strávíte jen minimum času, a to při vyplňování objednávek. „Tato práce je především o setkávání s různými lidmi, vysvětlování systému a prezentaci výrobků,“ upřesňuje Jana. Na první pohled může tato práce připomínat tzv. pyramidový typ brigády, kdy za vaši práci budou ohodnoceni výše postavení zaměstnanci. Jana však tuto domněnku vyvrací: „Zdejší systém je podobný pyramidě, ale lidé nad vámi nemohou dostat peníze, které jste si vydělali vy. Každý má v systému určitý kód, pod kterým pracuje, tam se zaznamenávají body za jeho výkon a pracovní nasazení, což je potom přepočítáno na určitou sumu.“

Ve všech životních situacích a zkouškách se však setkáte s problémy a často právě začátky bývají nejhorší. U firmy Amway to bylo o to složitější, že byla propagována jako podomní prodej, což se nezapsalo u lidí příliš dobře. Navíc nutnou součástí této práce je komunikace s lidmi, což především pro začátečníky nebývá snadnou záležitostí: „Ze začátku jsem se bála lidi oslovit, ale je to jen o zvyku. Když vidíte, že nemají zájem, nesmíte si z toho dělat hlavu. Nemá cenu je přesvědčovat. Zkrátka zrovna nehledají to, co já jim mám možnost nabídnout.“
U tohoto typu práce jsou jistě třeba určité komunikační dovednosti, ale při troše snahy se s tímto systémem dokáže sžít téměř každý. „Systém je natolik univerzální, že se v něm může najít opravdu kdokoliv. Výhodu snad mohou mít lidé otevření ostatním, co se nebojí mluvit,“ tvrdí Jana. „Tato brigáda však není pro lenochy, co čekají, že práci za ně odvede někdo jiný.“

Kvůli studijním a dalším povinnostem musela Jana svůj obchod pozastavit, avšak natrvalo se s touto brigádou rozhodně neloučí. Jak sama říká, je to nejen určitý zdroj peněz, ale také spousta zkušeností, které jsou k nezaplacení. „Díky této brigádě se učím i pro sebe do života, což je hodně důležité.

Další pohledy na prodej kosmetiky:

Pochybně si přivydělat prodejem kosmetiky
Z prodeje na stánku se vyklubal podomní maraton
Kosmetická poradkyně spolupracuje se třemi značkami

Na podobné téma

Proč je dobré mít nad pracovním stolem nástěnku? Budete efektivněji pracovat!

Je výuka češtiny pro cizince bohemistickým byznysem?

„Nejdůležitější je být zajímavý,“ radí cestovatel

Švarcsystém I: U zrodu stál benešovský podnikatel