Průvodce bludištěm
trhu práce

Z operátora v call centru až k vedoucím pozicím

20.10.2018 | Rubrika: Zaměstnání
Není to ta nejoblíbenější práce, ale má svá pozitiva a dokáže člověka dobře vytrénovat na budoucí profesní i osobní život a možná ho dostat až na vedoucí pozici. Řeč je call centrech, jednou z častých možností přivýdělku při studiu.

Se vstupem na univerzitní půdu se vstupuje do nové etapy života. Učitelé sedí v kancelářích, vykají a své studenty oslovují kolego, kolegyně. A tato nová etapa také přináší jistou dávku sebekontroly a zodpovědnosti. Dalším krokem je se odpoutat od maminčiny peněženky a začít si vydělávat i sám na sebe. Jednou z možností, kromě různých barů a kaváren, jsou i call centra.


Flexibilní pracovní doba, komunikační dovednosti a odolnost vůči stresu


Výuka se dá natlačit do 2–3 pracovních dní a někteří tento volný čas chtějí lépe využít, a proto si hledají nějakou brigádu nebo práci na zkrácený úvazek, která jim umožní práci dle jejich rozvrhu. Každopádně právě tato flexibilita je jednou z největších výhod práce v call centru.

Práce v call centru není oblíbená, je velmi psychicky náročná, často i ne příliš dobře placená. Jenže lidí s chutí do práce v call centrech ubývá a zaměstnavatelé na to musí reagovat, platové podmínky se zlepšují a často i brigádníci mají nějaký ten benefit navíc. „Důležitým kritériem je dobré platové ohodnocení,“ říká marketingová specialistka Proveonu, Dana Broersma a dodává: „snažíme se být přátelští a ochotní, aby se zaměstnancům u nás líbilo a do práce se těšili“. Například v call centru Proveon se navíc prochází důkladným školením v oblasti komunikačních dovedností, technik vyjednávání a učí se práci s lidmi. Tyto soft skills, které se díky práci v call centru naučíte, v profesním i osobním životě jako když najdete. A navíc díky jejich školení nepotřebujete mít ani předchozí praxi.

 

Možnost výběru mezi aktivní a pasivní linkou


Práce v call centru může být dvojího druhu. Aktivní linky jsou ty nejméně oblíbené, protože práce doposud spočívala ve vytáčení náhodných čísel a v nabízení a prodeji produktů třetích firem. „Se zavedením GDPR už to takto ale nefunguje. Nyní aktivní linky oslovují pouze lidi, kteří dali souhlas s tím, aby je call centrum kontaktovalo. Tento souhlas se získá různými způsoby, ale člověk vždy dopředu ví, že mu někdo bude volat,“ vysvětluje Dana Broersma z Proveonu. Lidé byli zvyklí na to, že se jedná o nějakou „otravnou nabídku hrnců nebo křesel“, a proto odpovědi byly spíš negativního rázu, nepřátelské a často i agresivní. Je ale třeba nejprve zjistit, jaký produkt call centrum nabízí. Dnes už mají call centra v nabídce například úrazové pojištění nebo další produkty, o které mají lidé opravdu zájem, jen nevědí, jak fungují. Operátor má veškeré informace o dané službě či produktu a ty pak předává zákazníkovi, tak jako v obchodě. Ve finále může být telefonní hovor příjemný a ke spokojenosti obou stran.

Pasivní linky fungují naopak, protože zákazníci volají s nějakým problémem a operátor mu pomáhá daný problém řešit. Zde se člověk naopak naučí rychle jednat a hledat řešení problému a zdokonaluje si komunikační dovednosti a schopnost vyjednávat. Ovládat CRM (Customer relationship management – řízení vztahů se zákazníky) je v každé firmě, která se orientuje na konečného zákazníka, velkým plusem.


Z operátora vedoucím

A tak práce v call centru není sice ze začátku procházka růžovým sadem, ale zaměstnavatelé to vědí, a proto se snaží svým zaměstnancům pomoci a vyjít vstříc, jak jen to jde. Odměnou za výdrž je ale zlepšení soft skills jako jsou komunikace, vyjednávání, odolnost vůči stresu apod., a v každém případě zkušenost k nezaplacení.Dana Broersma navíc dodává: „V Proveonu dáváme i studentům prostor na vedoucích pozicích. Mají možnost stát se vedoucími týmů, pomáhat při školeních a výběrových řízeních a do svého oboru po studiu pak již vstupují se zkušenostmi s vedením lidí.“ A tak není call centrum jako call centrum, je třeba zjistit si informace, reference apod. a nezanevřít na tyto pracovní nabídky.

 

call centrum operátor práce při studiu

Avatar


Vystudovala Ekonomiku a management, dodělala si pedagogické minimum a dálkově studuje Žurnalistiku. Během studií získávala zkušenosti zejména v oblasti marketingu, PR a žurnalistiky. U nás pracuje jako externí redaktorka.


Přidat k Twitter Přidat k Facebook Přidat k LinkedIn Přidat k Google Bookmarks

Další články

Komentáře

Zatím nejsou žádné komentáře. Buďte první komentující ;)


Přidat komentář Přihlásit k odběru



 
 
 Security code
 

Průvodce bludištěm trhu práce

Internetový magazín s personální tematikou vznikl jako reakce na aktuální situaci vysokoškoláků na trhu práce. Vysokoškolští studenti a absolventi připravují rady, jak získat zaměstnání po absolutoriu, personalisté a právníci pomáhají s orientací v pracovněprávních otázkách. Až budete hledat práci, brigádu nebo stáž, začtěte se do článků na jdipracovat.cz, nebo se rovnou zeptejte v naší poradně.

Novinky na mail

Vaše osobní údaje budou zpracovány dle pravidel o ochraně osobních údajů.
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vydavatel

Mgr. Petra Štorková
petra@jdipracovat.cz
tel.: 777 879 212